Mitt är Mitt och Ditt är Ditt – ENKELT

Hur svårt är det för människor att förstå att det jag äger är mitt tills jag själv väljer att sälja det, skrota det eller kasta det? Nyårsnatten passade något pucko (eller rättare sagt en satans jävla idiot) på att sno en födelsedagspresent för en 8 åring. En helt egen KTM som mamma och pappa hade sparat, sparat å sparat till så att även sonen skulle kunna ställa av sin Kawasaki och köra KTM som alla kompisarna. I flera år har Rasmus väntat och väntat på att kunna få en KTM och till slut fick han en på sin födelsedag i November och hann med att köra tre gånger innan idioter bestämmer sig för att åka in på tomten och sno den. Rasmus start på 2012 blev i tårar i timmar och uppgivenhet och sorg. Satans jävla helvetes skit idioter som inte förstå mitt är mitt och ditt är ditt! Motocross är inte en sport för de som har pengar och som tycker att en cross hit eller dit går ju att köpa ny. Rasmus familj har som alla andra familjer kämpat och prioriterat med utgifter och räkningar för att kunna låta sin son köra cross och så bestämmer sig ett pucko att förstöra lyckan för en 8 åring på nyårsnatten genom att helt enkelt sno hans 65 ktm.

Jag önskar av hela mitt hjärta att någon människa läser detta som vet något som kan se till att hjälpa Rasmus att få tillbaka sin cross!

Crossen är unik och jag ber alla att hålla utskik efter den och meddela familjen eller polisen om ni misstänker någon.

KTM 65. Stals nyårsnatten tillsammans med en vit Citroen nemo i Åkersberga. Blå fälgar, vit ram, öhlinsdämpare mm. Bommarna till fastigheten forcerades med annat fordon så det var nog ingen slumpstöld. Ring +46 70-271 02 11 om du vet något.

Sätt dit idioterna som stjäl från andra och tror att dom kommer undan med det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0